خرد جمعی پشتوانه پیشرفت بیشتر

محمودیان گفت: برای ارتقای سطح کیفی نمایشگاه باید از خرد جمعی استفاده کرد.

مجتبی محمودیان رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم در گفت‌وگو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته با تأکید بر خوب و کارا بودن نمایشگاه در دوره‌های گذشته گفت: امیدوارم این دوره از نمایشگاه هم مانند سنوات گذشته از هر لحاظ کامل و پربار برگزار شود، هرچند که متأسفانه دو سالی هست که صنعت چاپ دچار افت شده و آن هم نشئت گرفته از شرایط نامطلوب اقتصادی کشور است.
وی ادامه داد: با تمام این اوصاف امیدوارم دست‌اندرکاران صنعت چاپ، خود دل به حال خود بسوزانند و با تمام توان در این نمایشگاه حاضر شوند.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم به بیان نکاتی درباره حضور دست‌اندرکاران چاپ و بسته‌بندی استان قم پرداخت و گفت: امسال قرار است از استان قم به‌صورت جمعی در نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی شرکت کنیم، هنوز باید عده‌ای از دوستان را به شرکت در نمایشگاه مجاب کنیم که این مورد به علت تعطیلات مکرر و تراکم بالای کاری تاکنون محقق نشده و به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه برای ارتقای سطح کیفی نمایشگاه باید از خرد جمعی استفاده کرد، اظهار داشت: نه‌تنها در برپایی نمایشگاه‌ها، بلکه برای ارتقای هر کاری باید از خرد جمعی استفاده شود، یک مثال بسیار ساده وجود دارد که «یک سر یک مغز دارد و دو سر، دو مغز» این بدان معنی است که وقتی افراد صاحب‌نظر و باتجربه‌ بیشتر، در مورد یک موضوع تصمیم‌گیری کرده و به نتیجه می‌رسند، درصد خطا‌ها پایین می‌آید و پیشرفت بالاتر و نتیجه‌گیری بهتری صورت می‌گیرد، این مثال در مورد نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی نیز مصداق دارد.
محمودیان خاطرنشان کرد: من امیدوارم بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران رو به توسعه باشد، ما سال‌های گذشته در نمایشگاه شاهد ماشین‌آلات چاپ بیشتری بودیم که متأسفانه در سال‌های اخیر بیشتر شرکت‌ها به گرفتن یک غرفه‌ی بدون ماشین‌آلات بسنده کرده‌اند، درست است که غرفه‌ها از آرایش خیلی زیباتری برخوردار شده، ولی درواقع تکنولوژی جدیدی را به نمایش نمی‌گذارند و با این کار خود تنها دسترسی به بازاریابی را آسان‌تر کرده‌اند به‌جای اینکه آخرین محصولات خود را به‌وسیله به نمایش گذاشتن دمو، به مشتریان و بازدیدکنندگان ارائه کنند. البته نباید از تحریم‌ها و شرایط اقتصادی بدی که بر بازار کشور حاکم است نیز غافل شویم که خود بر تمام این مسائل دامن می‌زند و نمایشگاه را صرفاً به مکانی برای گپ و گفت دوستانه تبدیل کرده است.
رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران قم با بیان این مطلب که باید از تجربیات جهانی استفاده کرد، گفت: انسان عاقل کسی است که تجربه‌ی دیگران را به‌رایگان بخرد و از تجربه‌های جهانی نهایت استفاده را ببرد. باید دید نمایشگاه‌های بزرگ صنعت چاپ خارجی مانند دروپا، آیپکس و غیره چه کار می‌کنند که به این اندازه اسم و رسم‌دار شده‌اند و اهالی صنعت چاپ سراسر دنیا به بازدید از این نمایشگاه‌ها می‌پردازند. باید جاذبه‌های این نمایشگاه‌ها را بررسی کرده و از آن‌ها الگوبرداری کنیم.
وی در پی صحبت‌هایش در پایان تأکید کرد: نمایشگاه‌های مرتبط با چاپ و بسته‌بندی استانبول و دبی در حال پیشرفت و رونق هستند، امیدوارم به‌زودی نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران نیز از کشورهای آسیایی همسایه پیشی بگیرد و از رونق خاصی برخوردار شده و به سطح نمایشگاه‌های اروپایی نزدیک‌تر شود.

روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی
چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته